-
2023. MÁJUS 26.A gépalkatrészek jeles képviselője a fogaskerék. A fogaskerékgyártásban a megmunkálási technológiáknak több típusa jelen van.
A klasszikus gyártási technológiának felel meg a forgácsolás, mellette alkalmazzák még az öntést. A fogaskerék forgácsoló technológia nem véletlenül tartozik az egyik leggyakrabban alkalmazott módszerek közé. Az alkatrész gyorsan elkészül, a tervezett forma kialakítása pedig szabadon megvalósítható a formázó módszerekhez képest.
Gyártás forgácsolással
A forgácsolás sem egyféle eljárás, létezik a Maag rendszerű lefejtés vagy más néven a gyalulás, ezen kívül pedig a profilmarás. Mindkettő régebbi technológia. A gyalulást korábban egy fésűs szerszámmal végezték, aminek a segítségével a fogaskerék elnyerte a formáját. A fésűs szerszámot felváltotta a forgó lefejtő szerszám. A Maag rendszerű lefejtéssel már a dőlésszög sem jelentett akadályt, viszont az eljárás időigényes volt. A gyártás hosszabbá váló ideje értelemszerűen megnövelte a költségeket is és az ideálisnál több energiát is fogyaszt.
A profilmarás a másik, korábbi, fogaskerékgyártásban alkalmazott forgácsoló technológia. A szerszám minden egyes fogat külön, egymás után dolgoz ki. Mivel egyszerre egy profil tud elkészülni, a profilmarás sem tartozik a gyors technológiák közé.
Modern idők, új technológia
A modern fogaskerékgyártásban a lefejtő marást ma is alkalmazzák, méghozzá két változatban. Az egyik a hobbing, a másik a skiving vagyis a lefejtő-marás és forgó szerszámos lefejtés. A legkorszerűbb technológia a CNC gépekkel történő gyártás, ahol a lefejtő marás programozva valósul meg.
A különféle gépelemek tervezésével és gyártásával foglalkozunk, köztük a fogaskerék gyártással. A precíz gépalkatrész előállítást nyugodtan a kiváló szakemberekből álló csapatunkra bízhatja. Mi kizárólag arra koncentrálunk, hogy a különféle gépek hajtóműveihez legyártsuk a megrendelt alkatrészeket, méghozzá kimagasló színvonalon. Az ajánlatunkat kérje kollégánktól a honlapunkon szereplő elérhetőségeink bármelyikén!
2019. FEBRUÁR 11.