Hajtómű

Home / Hajtómű

Alapelvünk a minőség

A hajtómű feladata az erőgép és a munkagép közötti kapcsolat megteremtése, az energia továbbítása illetve az erőgép mechanikai teljesítményét alkotó paraméterek (T -nyomaték, ů – szögsebesség ) a munkagép igényeihez történő hangolása. Abban a speciális esetben, ha az erő- és munkagép névleges munkapontja egybeesik akkor közvetlenül összekapcsolhatóak tengelykapcsoló segítségével, de a legtöbb esetben a nyomaték és a fordulatszám módosítására van szükség, amelyet a hajtómű valósít meg. A felhasznált energia szerint a hajtóművek lehetnek mechanikus, villamos, hidraulikus, pneumatikus hajtások. (Cégünk fő profilja a mechanikus hajtásokban használt alkatrészek gyártása ezért a továbbiakban csak ezekről lesz szó).

A mechanikus hajtásokat az erőátvitel szempontjából két típusra oszthatjuk, alakkal záró és erővel záró hajtások, továbbá mindkét típusban megkülönböztethetünk közvetítő elem, illetve közvetítő elem nélküli típusokat. Közvetítő elem nélküli alakkal záró hajtások a fogaskerékhajtások (hengeres fogaskerekek, kúpkerekek, hipoid kerekek, spiroid kerekek, csigahajtópárok). Közvetítő elemmel működő, alakkal záró hajtások a lánchajtás, illetve a fogazott szíjhajtás. Közvetítő elem nélküli erővel záró hajtás a dörzshajtás. Közvetítő elemmel müködő, erővel záró hajtások a szíjhajtás, acélszalaghajtás. Az áttétel szerint megkülönböztetünk állandó áttételű hajtást, váltózó áttételű hajtást illetve változtatható áttételű hajtást. Állandó áttételt biztosít a fogaskerék-, csiga-, szíj- ,lánc- és dörzshajtás. Változó áttétel valósítható meg nem kör alakú fogaskerék- , forgattyús hajtómű alkalmazásával. Az áttétel változtatása történhet választható fokozatok segítségével illetve fokozat nélkül változtatható áttételű hajtások alkalmazásával.

Cégünk vállalja olyan hajtóművek gyártását és javítását, amelyeknek megrendelőink már nem rendelkeznek a műszaki dokumentációjával.
További információra van szüksége?

Ugrás az oldal tetejére